اخبارگزارشمحیط زیست در صنعت و معدن

واحدهای صنعتی آلاینده برای مراقبت از هوای شهر پلمب می شوند

 مدیرکل حفاظت از محیط زیست از پلمب کردن واحدهای صنعتی آلاینده در روزهای بحرانی آب و هوا در قم خبرداد.

سید رضا موسوی مشکینی با اشاره به شرایط کشور و شهر قم از نظر زیستی گفت: شرایطی دست به دست هم داد تا با گسترش منابع آلاینده بار دیگر هوای قم در شرایط ناسالم قرار گیرد.

وی افزود: در همین زمینه با افزایش گشت و کنترل کارشناسان حفاظت محیط زیست در شبانه روز و تشدید مقابله با واحدهای صنعتی آلاینده در روزهای آلوده سعی داریم بر این شرایط نظارت و کنترل بیشتری داشته باشیم.

وی با ذکر این مطلب که همزمان با اعلام آلودگی هوای شهر قم، یک واحد صنعتی آلاینده در جاده کوه سفید با هماهنگی مراجع قضائی پلمب شد، اظهارکرد: در همین زمینه به دو واحد صنعتی نیز تذکر داده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم معضل سوزاندن ضایعات در حاشیه شهر قم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: متأسفانه برخی متخلفان به صورت شبانه و مخفیانه اقدام به سوزاندن ضایعات در پیرامون شهر قم می‌کنند که باعث ایجاد آلودگی شدید هوا و تولید پسماند می‌شود.

موسوی از اطفاء حریق چندین مورد ضایعات سوزی به ویژه در حاشیه کمربندی امام علی(ع) خبر داد و گفت: در چند روز گذشته با همکاری آتش نشانی و سازمان مدیریت پسماند، چندین مورد سوزاندان ضایعات شناسایی و اطفاء شده و پسماند به جا مانده آن جمع آوری شده است.ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا